بازیافت،راهکاری برای کمک به محیط زیست

۳ فاکتور اصلی و کلیدی در خصوص بازیافت: ۱) مصرف کمتر (Reduce): تا جایی که ممکن است تنها چیزهایی را بخریم که واقعا به آنها نیاز داریم. با این کار در واقع صرفه جویی کرده و کمتر زباله تولید خواهیم‌ کرد...
بازیافت،راهکاری برای کمک به محیط زیست

۳ فاکتور اصلی و کلیدی در خصوص بازیافت


مصرف کمتر (Reduce)

تا جایی که ممکن است تنها چیزهایی را بخریم که واقعا به آنها نیاز داریم. با این کار در واقع صرفه جویی کرده و کمتر زباله تولید خواهیم‌ کرد…


استفاده مجدد (Reuse)

برخی از چیزهایی که ما با یکی دو بار استفاده آنها را زباله درنظر می‌گیریم، قابلیت استفاده مجدد را دارند، مانند کیسه‌های پلاستیکی، لباس‌هایی که تنها چند بار آنها را پوشیده‌ایم و… . با استفاده مجدد از این وسایل، به تولید کمتر زباله کمک خواهیم کرد.


بازیافت (Recycle)

بازیافت از جمله مهم‌ترین کارها برای کمک به محیط زیست است. با تفکیک درست و به موقع پسماندهای خشک و تر می‌توانیم آنها را به راحتی بازیافت کنیم و از آسیب‌های جدی که به محیط زیست وارد می‌شود، جلوگیری کنیم.


در این مطلب چندتا از کارهایی که به ظاهر کوچک و ساده هستند را باهم مرور می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که اگر همه ما این موارد را رعایت کنیم، این کارهای کوچک تبدیل به کارهای بزرگی خواهند شد که کمک بزرگی به محیط زیست خواهند کرد.

 

چگونه به محیط زیست کمک کنیم؟


۱) تا جایی که می‌توانیم از وسایلمان چندین بار استفاده کنیم، یعنی قبل از دور ریختن وسایل، مطمئن شویم که دیگر به درد نمی‌خورند و حتی اگر به این نتیجه هم رسیدیم، می‌توانیم آنها را بازیافت کنیم.


۲) از گل و گیاه بیشتر استفاده کنیم، سعی کنیم در حیاط خانه و محل کارمان درخت بکاریم و یا حتی باغچه کوچکی داشته باشیم. در صورتی که شرایط این کار هم فراهم‌ نبود، می‌توانیم در خانه و محل کار از چند گلدان کوچک استفاده کنیم.


۳) سعی کنیم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم، کمتر بنزین بسوزانیم. نیازی نیست هر روز از ماشین شخصی خود برای رفت و آمد استفاده کنیم.


۴) مراقبت از لباس‌ها و استفاده مجدد از آنها، یعنی چه؟ یعنی واقعا نیاز به خرید این حجم از لباس نیست. خیلی از ما لباس‌هایی داریم که فقط چند بار پوشیده و دیگر استفاده‌ای از آنها نکرده‌ایم و به فکر خرید مجدد بوده‌ایم. بهتر است کم کم عادت کنیم که با چند دست لباس و آیتم می‌توانیم استایل‌های زیبا و جذابی داشته باشیم، بدون اینکه بخواهیم صرفا به فکر خرید باشیم.


۵) برای تمیز کردن و گردگیری، به جای استفاده از دستمال و پارچه‌های جدید، از لباس‌ها و پارچه‌های کهنه استفاده کنیم.


۶) تا جایی که می‌توانیم از آب سرد به جای آب گرم استفاده کنیم. با این کار به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کرده‌ایم.


۷) حداکثر استفاده را از وسایلمان داشته باشیم، یعنی وقتی وسیله‌ای خراب می‌شود، به جای اینکه سریعا به فکر تعویض و خرید مجدد باشیم، خیلی از مواقع می‌توان‌ آنها را تعمیر و دوباره از آنها استفاده کرد.


۸) مصرف گوشت و لبنیات را به مرور کم و کمتر کنیم. این نکته را در نظر داشته باشیم که این همه گیاه با خواص خوب پس به چه دردی می‌خورند؟ فعالیت‌های مربوط به دامداری، یکی از اصلی‌ترین عوامل انتشار گازهای گلخانه‌ای است.


۹) سعی کنیم در مواردی که امکانش وجود دارد، کمتر از وسایل برقی استفاده کنیم. به عنوان مثال برای خشک‌ کردن لباس‌های خود از آفتاب به جای اتو استفاده کنیم.


۱۰) نه به پلاستیک. اصطلاحی که این روزها خیلی شنیده می‌شود، ولی آیا به آن عمل هم می‌کنیم؟ سعی کنیم وقتی برای خرید کردن می‌رویم از کیسه‌‌های پارچه‌ای و ظروف شیشه‌ای استفاده کنیم. همچنین برای نگهداری مواد غذایی هم از ظروف پلاستیکی استفاده نکنیم و همیشه همراه خود بطری یا ماگ شخصی داشته باشیم.


۱۱) تفکیک زباله و بازیافت را جدی بگیریم. اطلاعاتمان را در زمینه تفکیک و بازیافت زباله بالا ببریم و کم کم این‌ کار را شروع کنیم، چون تا همین الان هم خیلی دیر شده!


۱۲) سعی کنیم‌ دمای خانه یا هرجایی که در آنجا هستیم را به جای باز کردن در و پنجره، با پوشیدن لباس مناسب و کم و زیاد کردن درجه وسایل گرمایشی و سرمایشی تنظیم کنیم.

اپلیکیشن بهروب با هدف بازیافت زباله‌ و کمک به محیط زیست فعالیت خود را آغاز کرده و شما عزیزان می‌توانید با نصب این اپلیکیشن درآمد کسب کرده و به محیط زیست نیز کمک کنید.

بیشتر

  • اخبار
  • راهنما
  • سوالات متداول
  • حریم خصوصی

تهران / خیابان تیموری / میدان حسن حسینی / خیابان حبیب‌اله شمالی / پلاک ۵۶ / مرکز نوآوری شریف
تلفن: 02165013214
         02191012103

سایدبار Scroll To Top